دیدار دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا با «میرضیایف»-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

دیدار دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا با «میرضیایف»

دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «تاشکند» با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و آخرین وضعیت منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 18
کد خبر: ۱۵۹۶۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، «هلگا اشمید» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «تاشکند» با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در این دیدار مسایل گسترش بیش از پیش همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا در موضوعاتی از جمله، اقتصادی، محیط زیستی، سیاسی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

 

همچنین با رضایتمندی بر تشدید روابط، توسعه گفت‌وگوی باز و سازنده در دوران اخیر تاکید شد.

 

در این دیدار بر اهمیت حمایت کارشناسی از ساختارهای سازمان امنیت و همکاری اروپا به ویژه در مسایل تداوم اصلاحات دموکراتیک و توسعه نهادهای جامعه مدنی در ازبکستان تاکید شد.

 

همچنین بر لزوم تقویت همکاری های متقابل در بعد اقتصادی و محیط زیستی، اجرای پروژه های مشترک در حوزه اقتصاد «سبز»، دیجیتالی سازی، صنایع کوچک و محیط زیست تاکید شد.

 

در چهارچوب بررسی مسائل مهم امنیت منطقه ای و بین المللی، برای اوضاع افغانستان توجه خاص مبذول شد. طرفین در مورد اجرای پروژه های مشترک مبنی بر حل و فصل نیازهای فوری مردم افغانستان به توافق رسیدند.

 

چندی پیش نیز به مناسبت سی امین سالگرد همکاری بین ازبکستان و اتحادیه اروپا «زبیگنیو رائو» دبیر کل این سازمان و «کایرات عبدالرحمان‌اف» کمیسر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌ها از ازبکستان بازدید کردند.

 

هم اکنون نیز با دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر، مجمع پارلمانی و نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه آزادی رسانه ها همکاری پرثمر برقرار شده است.

 

علاوه بر این، در زمینه توسعه مهارت های دیجیتال در میان جوانان و در چارچوب استراتژی مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی تا سال 2026 میلادی به طور مشترک پروژه های اجرا می شود.

 

ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

 

در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد تاسیس سمت هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان یادداشت تفاهمی امضا کردند.

 

در حال حاضر در ازبکستان طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرا می‌شود.

 

ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و انسانی بین‌المللی، محیط زیست همکاری می‌کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده